DerianBlog

DerianBlog

Wave

2009. november 30. - derian

Tegnap végre én is megkaptam a Google-tól a Wave meghívómat. Meg is lepődtem a dolgon ugyanis a jelentkezésnél nem jelöltem be a kis négyzetet ahol azt kérdezték, hogy tényleg minden kis baromságról értesítem e őket. Gyorsan aktiváltam is és mostanra már ki is próbáltam.

A szolgáltatás egy elég érdekes megközelítése a chatnek, de szerintem jó irányba mutat. Most még sajnos elég kevesek férnek hozzá ezért nem azzal beszélünk akivel szeretnénk hanem azzal akivel tudunk.

Úgy veszem észre, hogy bár az emberek többsége már hallotta a Wave nevet mégsem tudja igazából hova tenni. Az szokott történni, hogy az érdeklődő megnézik és rávágják, hogy ez hülyeség. Hülyeség mert mail-ezni sokkal egyszerűbb és kézenfekvőbb, chatelni meg ott az msn. És igen, van is benne valami. Szerintem sincs igazán szükség erre, de abban egészen biztos vagyok, hogy pár év múlva sokan fogják rendszeresen használni és majdnem mindenki tudni fogja azt is, mi ez pontosan. Mindezt alapozom arra, hogy az Android mobil operációs rendszer egyre nagyobb teret hódít magának és az 100%, hogy azon ezt fogják használni az emberek mivel nagyon praktikus lesz (ha majd bele kerül). Aki pedig a mobilján ilyet használ az használni fogja otthon is a számítógépén. Ha meg valakinek sok ismerőse használ már ilyet ő azért fogja ezt választani mert mások is. Na meg akkor még ide keverhetném a Chrome OS-t is aminek biztosan fontos része lesz. Meg a nagy hype is megtette szerintem a hatását.


Azt viszont kétlem, hogy a Google jóslata valóra válna miszerint leváltja az e-mailt. Szerintem az e-mailt semmi sem tudja leváltani az egyszerűsége miatt.
Ki akarna oda vissza tekergethető meg szerkesztgethető, átláthatatlan beszélgetéseket ha lehet simán mail-ezni is?
Bár nekem nem áll módomban letesztelni, de úgy hallottam, hogy explorer alól meg sem lehet nyitni normálisan. Sokak szerint ez gáz. Szerintem meg az a gáz, hogy a Microsoft nem képes végre egy olyan böngészőt összehozni ami megfelelne az összes web-es szabványnak.

 

Amúgy rövid tesztelés után elkezdtem keresni hozzá valamiféle kliens programot. Bár nem láttam túl sok esélyt ilyen létezésére azért utána néztem. Meglepetésemre találtam is és ami igazán meglepő, OS X-re találtam. Viszont minden csoda 3 napig tart alapon hamar rá kellett jönnöm, hogy a kis 5 megás Waveboard nevezetű program nem más mint egy lecsupaszított böngésző. Tehát túl sok értelme nincs hacsak nem szeretne valaki külön kis ikont a Dock-ra a szolgáltatásnak.  

A bejegyzés trackback címe:

https://derian.blog.hu/api/trackback/id/tr321564624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása