DerianBlog

DerianBlog

FallBack 3 project

2009. augusztus 11. - derian

A következőkben kisebb útbaigazítást próbálok adni azoknak akik szeretnék kipróbálni az új Fallout 3-at de a gépük túl kicsi hozzá. Végeredményképp valószínűleg el fog indulni a játék. Hogy mennyire lesz játszható? Kitartás kérdése szerintem. Sikerült elintéznem, hogy elinduljon egy Intel GMA 950-es „videokártyával” mindenféle isteni beavatkozás nélkül.

 

Az egész úgy kezdődött, hogy nézelődtem a youtube-on. Újabban az a szokásom, hogy kitalálok egy játékot ami érdekel és ezután lecsekkolom a videómegosztón, hogy az hogyan néz ki a gépen futás közben. Nézelődés közepette furcsa dologra lettem figyelmes, volt egy videó amin egy srác egy GMA 950-esel szerelt gépen futtatta az Obliviont. Ebben így nem is lenne semmi érdekes ha nem tudnám véletlenül tuti biztosan, hogy ez így elvileg lehetetlen.

Lehetetlen annál az egyszerű oknál fogva, hogy ebben a videovezérlőben nincs hardware-es T&L ( Transform, clipping, and lighting ) támogatás . Meg is lestem gyorsan a videót és beindította a fantáziám. Hamar rátaláltam az Oldblivion project-re. Itt pár srác azért gyűlt még össze anno az Oblivion megjelenése (2006) után , hogy megoldjanak bizonyos hardware inkompatibilitási hibákat. Tudniillik az Oblivion minimum rendszerkövetelményeiben pixel shader 2.0 és vertex shader 2.0 szerepelt. Ez a csapat pedig bizonyos fileok módosításával leredukálták ezt pixel shader 1.1 és vertex shader 1.1-re. Ez nagyon szép dolog volt tőlük, a Bethesda Softworks-tól pedig az, hogy a Fallout 3-hoz szinte érintetlen formában használta fel az Oblivion grafikus motorját. Ebből már könnyen kideríthető, hogy létezik a Falloutnak is Oldblivionhoz hasonló változata és ez az amit FallBack projectnek neveznek (több néven is nevezik: FallOld, OldFallout stb.. de pillanatnyilag a FallBack a hivatalos).

Ez szép és jó, de arra nem ad magyarázatot, hogy miért is hagyja a program figyelmen kívül a T&L meglétét. Megsúgom: nem hagyja figyelmen kívül. Erre máshol van a megoldás. Nem gondoltam volna, de vannak olyan elvetemült emberek akik Software-esen emulálnak videovezérlőket játékokhoz. Így a játék nem tudja, hogy mire képes a videokártya ezért engedi a program futását. A program pedig átadja a nem támogatott számolási feladatot a processzornak valahogy úgy ahogy a windows végzi a software-es renderelést directx-es effectekhez, csak kicsit profibban. Erre több program is létezik, én kettőt ismerek : 3danalyzer és SwiftShader. Mindkettő nagyon érdekes dolgokra képes de ezt szerintem mindenki próbálja ki maga.

Igen, így már gond nélkül elindul a játék, futásnak viszont nem nevezném amit művel. Ahhoz, hogy élvezhető legyen szükségünk van némi tuningolásra a motoron. Erre van egy elég szépen összeszedett leírás amit a post végén linkeltem. Ha elvégeztük a beállításokat, akkor kicsikarhatunk a gépből pár FPS-t. Érdemes visszavenni szerintem a játék felbontását. Azt hiszem a legkisebb támogatott felbontás az 800X600, de nem tudom hogy ezt menüből elő lehet e imádkozni, ha nem akkor az előbb említett leírásban megtaláljuk az átállítás módját. Ha ezzel is végeztünk, akkor én javallom egy low resolution texture pack beüzemelését is amit elég könnyen megtalálhatunk a google segítségével.

Nekem nyílt terepen 15-18 FPS-t sikerült kicsalnom a gépből de biztos vagyok benne, hogy ennél simán lehet többet is ha valaki tényleg rendesen utánajár.
Lehet többet de nem tudom, hogy van e értelme. Ne felejtsük el, hogy amit így ki tudunk hozni a játékból az messze nem az, mint amit a készítők elképzeltek. Én úgy vélem, akkor van értelme a dolognak ha valaki annyira játékfüggő mint pár a témába vágó fórumon olvasni lehet, hogy van otthon olyan gépe amin 40+ FPS-el megy full grafikán de még az irodában az Asus eee-pc-ről is ezzel akar játszani :) Ha valaki ennyire megszállott, akkor elhiszem, hogy ez egy elfogadható megoldás.

Én nem szándékozom így játszani vele, de mindenképp jó látni, hogy vannak akik ezzel foglalkoznak és tudnak ilyen dolgokat művelni. Szerintem ha ilyen programozók fejlesztenék a játékokat, akkor nem itt tartanánk. Szerintem a mostani hardware eszközök képességeinek a töredékét használjuk csak. Példának nézzük csak meg mire képes egy Xbox 360 és a vele azonos hardware elemekből épített pc. De ez már egy másik post szerintem :)

Végezetül pár kép amiket a játékból loptam:

Témával kapcsolatos olvasnivalók:

Oldblivion. Itt található a FallBack project fóruma is : http://www.oldblivion.com/

Részletes leírás a Fallout 3 grafikai tuningolásáról : http://www.tweakguides.com/Fallout3_1.html

Különböző mod-ok Fallout 3-hoz (itt található a low res textúra is) : http://www.fallout3nexus.com

 

Sok sikert az ügyködéshez!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://derian.blog.hu/api/trackback/id/tr711303568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Riot 2009.12.20. 22:29:29

érdekes kis bejegyzés, nekem ati 9600xt-m van, nem vagyok biztos benne hogy mennyi fpsen menne a játék, de mindenesetre kipróbálok majd ezt azt. A bioshockot valami hasonló módon "csinálták meg", ott a hivatalos fejlesztőcsapat 1-2 tagja dugta össze a fejét és nem kis eredményeket értek el.

xeron82 2010.01.24. 15:02:57

Én megszereztem ezt a SwiftShader 2.01-et és bemásoltam a system32 mappába, de nem tudom hogy innen hova tovább, kell-e valamit beállítani vagy csak ennyi az egész hogy 2db dll fájlt átmásolunk? (mert még nem indul a kiválasztott játékom) Légyszi Írjatok nekem egy általánois tájékoztatót erről a Swiftshader-ről! 1000köszönet!! :-)

derian 2010.01.24. 15:18:38

@xeron82:
A blog közben elköltözött de ezen a linken válaszoltam neked:
derian.hu/?p=1303568&cpage=1#comment-19
süti beállítások módosítása